måndag 8 april 2013

Givmilda bekanta, tänk om alla tänkte så här!


En verklig skattkista i dubbel bemärkelse.



Igår när jag kom och hämtade barnen hos deras farmor visade mitt äldsta barn stolt upp en stor skattkista som stod i hallen. När vi gläntade på locket till skattkistan tornade ett berg av leksaker upp. Kanske var det saker som jag aldrig skulle ha köpt (typ inget, eftersom jag inte köper leksaker), kanske var de av material jag inte uppskattar, kanske innehöll de såväl batterier som en massa högljudda effekter, men mina barns lycka var i alla fall påtaglig.

Det visade sig att en grannpojket till barnens farmor och farfar ägnat delar av påsklovet till att rensa såväl garderob som leksaksgömma och tänkt på mina barn som mottagare av det han vuxit ifrån. Mitt äldsta barn fick på detta sätt såväl två par nya byxor, som en jacka och en mängd leksaker. Och detta är inte första gången som den här familjen varit så vänligt givmilda mot oss. Vi tackar ödmjukast för detta och önskar att fler tog efter deras goda exempel. Kan du göra någon glad genom att skänka något till någon idag?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar